Wednesday, December 30, 2009

Let me breath...

Esok last day keje utk tahun 2009..aku xsure seronok atau tidak nak mulakan tahun baru dlm kiraan masihi ni..kalau hijrah dah seminggu dah lepas..arini setelkan keje 2 dalam satu..
satu sistem yg dah guna,tp ade penambahbaikan..alter2 igt dah setel tp ade lg kena ubah..semput rasa ..tp dah keje kenala selesaikan gak..lagi tangguh lagi susah..sbb ade next task dah menunggu..then setel yg tu,tgk plak sistem yg dah selesai demo dan nak upload kt server...upload sistem tu bos aku yg wat..thank u boss.maybe sian tgk aku kena wat sistem lagi satu tu..bkn sng nak ubah2 coding,then test emel alert tu..tp dah lama best plak..yela berjaya buat kalau x mau muncung je..

Pagi2 dtg aku run schedular emel tu..berjaya tp susunan kandungan plak x ok..ubah kt coding,then ubah blk tarikh kt database..tgu emel running pg perhimpunan bahagian pengurusan..blk tu emel dah abs send,btlkan emel then run blk..tiba2 bos srh masukkan data utk table users utk sistem lg satu tu..kena tgk database tu plak..abs ubah tu sambung blk test emel..ok succeed so tkr blk emel user supaya user terima emel guna real data tu...time tu dah lunch time..then dpt plak emel dari bos atas sekali supaya design blk footer sistem kedua tu..dia kt besar sgt,xmuat monitor dia..yela monitor aku 19",dia 17" mana nak sama resolution..then ubahla plak yg tu..

Kemudian emel bos image tu utk dia upload ke server..pastu dia tanya emel tu td dah test x insert sekali extended dateline(new requirement utk kandungan emel tu). ala x test plak..ubah lagi date kt database,then run email schedular..apabila emel yg dah run dan ok ubah blk kt emel user,date kt real data tu..uish letih btl otak aku arini..so 4.30 keje utk arini setel..tp aku dah ade new task yg kena siap b4 31 jan eventhough aku xdpt lg spec sistem tu..wuaa smpt ke nak wat..dahla byk kekeliruan kt flow sistem tu..hrp2 aku mampu bertahan..sblm join gov org kata org gov keje goyang kaki je..tgk sikit goyang kaki camne...goyang kepale ade..

3 comments:

is-nanie said...

hmmm... is skrg dah tak keje kat putrajaya.. skrg kat swasta, KL.

Tapi btul la.. keje IT kat gomen pon bz jugak... macam is dulu.. Housemate is, keje clerk pon balik mlm2.. buat ot... ntahla.. katanya banyak keje nak kene setelkan..

Mane2 keje pon ade tekanan.. Yang penting kita hepi dgn keje tuh.. ~^^

awin said...

erm saya ada baca blog is yg bgtau dah keje kt kl tu..keje apa kt sana?
hopefully blh cuba gembirakan diri dgn tahun baru slps byk website yg kena block..xblh bukak fb dah..wuaaa...then ade kemungkinan kena masuk team network..but not sure yet..risau gak benda baru..coding tu at least de basic

dijah said...

hai org gomen.. hehe.. :)